انتخاب برگه

ورود بنیاد ۱۵ خرداد به طراحی ملزومات کودکان در زندگی‌های آپارتمانی

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد گفت: رویدادی که امروز مسائل آن را تبیین می کنیم یکی از همان اقداماتی است که صورت گرفته، ما در حوزه تغییر ملزومات یک خانه پرجمعیت، گام‌هایی را خواهیم برداشت، از صاحبان و نخبه ها و طراحان می خواهیم در طراحی ها به کمک ما بیایند.

به گزارش خبرنگار رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، حمیدرضا علیان زادگان رئیس بنیاد ۱۵ خرداد در نشست خبری نخستین جشنواره طراحی برای کودک گفت: بنیاد ۱۵ خرداد تاکنون توانسته در بحث های حمایت از محرومان اقدامات مثبت و مطلوبی را رقم بزند، این بنیاد توانسته اقداماتی برای ساختن خانه های بهداشت و مدارس را رقم بزند به طوری که ۵هزار خانه بهداشت و مدرسه را در مناطق محروم کشور ساخته است.

وی افزود: ساخت برخی بیمارستان‌ها و کمک به تجهیز آن‌ها یکی دیگر از اقدامات مطلوب بنیاد ۱۵ خرداد در مناطق محروم و کم برخوردار کشور است که انجام شده است.

علیان نژاد ادامه داد: یکی از مسائل دارای حائز اهمیت، مساله جمعیت و سلامت اجتماعی است، نتایج مطالعاتی ۸۰ سخنرانی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قالب ۱۲۰ کار ویژه طراحی شده و برخی از آن‌ها اجرا و برخی دیگر برای افق ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

مدیر بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اهداف جشنواره طراحی برای کودک، خاطرنشان کرد: رویدادی که امروز مسائل آن را تبیین می کنیم یکی از همان اقداماتی است که صورت گرفته، ما در حوزه تغییر ملزومات یک خانه پرجمعیت، گام‌هایی را خواهیم برداشت، از صاحبان و نخبه ها و طراحان می خواهیم در طراحی ها به کمک ما بیایند.

 علیان زادگان ادامه داد:  کیفیت، قیمت محصول، زمان رسیدن محصول و دارا بودن فناوری های روز می تواند به مصرف کننده برای استقبال از طرح های مذکور کمک کند.

 وی خاطرنشان کرد: به طور کلی بنیاد 15 خرداد در حوزه جمعیت توانسته یک توان مضاف و دو چندان را پای کار آورده و در این راستا اقدامات مثبت و مطلوبی را اجرایی کند.

احمد عابدینی، استاد دانشگاه الزهرا و دبیر جشنواره طراحی محصول کودک، نیز در این نشست، اظهار کرد: ما به دنبال تسهیل فرزند آوری در میان خانواده ها هستیم و به همین منظور این طرح را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: جامعه هدف این جشنواره، خانواده های دارای 3 فرزند هستند و برنامه های خوبی برای این کودکان درباب طراحی ملزومات زندگی در آپارتمانها در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره طراحی محصول کودک  با اشاره به طراحی ملزومات مورد نیاز زندگی های آپارتمان، خاطرنشان کرد: باید برای کمک به نگهد اری و تربیت کودک در آپارتمان و اقتصاد خانواده کمک کنیم،  ما در این طرح، ملزومات نگهدار کودک در خانه را تسهیل می کنیم تا بتوانیم به افزایش جمعیت کمک بسزایی کنیم.
وی تأکید کرد: برنامه های ما در 6 دسته برای اسباب بازی، پوشاک، بهداشت، حمل و نقل و مبلمان و ایمنی و مراقبت از کودکان است که به زودی طراحی می شوند.

عابدینی ابراز کرد: ما پذیرای ایده های طراحان خواهیم بود و برای برترین ایده ها نیز جوایزی را در نظر گرفته ایم که پس از بررسی ها از سوی داوران جشنواره،  اهدا خواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

ثبت نام