انتخاب برگه

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: به دنبال آن هستیم تا با طراحی ملزومات کودکان در زندگی‌های آپاراتمانی به خانواده‌های مثبت ۵ (پدر،مادر و سه فرزند) کمک کنیم که شرایط محیطی مناسبی برای رشد فرزندانشان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا علیان زادگان امروز یکشنبه در نشست خبری طراحی ملزومات کودکان در زندگی‌های آپاراتمانی که معطوف به حوزه جمعیت است، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه شدیم در بسیاری از خانواده‌ها، طراحی ملزومات زندگی به شکلی است که شاید برای کودکان و والدین آن‌ها ایجاد دردسر کند، بنابراین از طراحان این عرصه درخواست کردیم تا به طراحی ملزومات کودکان در زندگی‌های آپاراتمانی بپردازند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: در جشنواره طراحی ملزومات کودکان به دنبال آن هستیم تا به خانواده‌های مثبت ۵ (پدر،مادر و سه فرزند) کمک کنیم که نه تنها بار اضافی مالی بر دوششان قرار نگیرد بلکه شرایط محیطی مناسبی برای رشد فرزندانشان ایجاد شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره که مبتنی بر کاهش مشکلات فرزندآوری و تشویق به افزایش جمعیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا طراحان به گونه‌ای نقش‌آفرینی کنند که نتیجه آن افزایش کیفیت محصولات، قیمت مناسب و زمان رسیدن محصول در وقت مقتضی باشد.

علیان زادگان با بیان اینکه نتایج مطالعاتی ۸۰ سخنرانی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت را در قالب ۱۲۰ کار ویژه طراحی کرده‌ایم، افزود: برخی از آن‌ها اجرا و برخی دیگر برای افق ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

همچنن در این نشست خبری احمد عابدینی دبیر جشنواره طراحی محصول کودک اظهار کرد: باید شرایط فرزندآوری در خانواده‌ها تسهیل شود به همین دلیل به دنبال برگزاری جشنواره طراحی برای کودک و ایده‌هایی برای رشد و آسایش کودکان در زندگی آپارتمانی هستیم.

وی خانواده های دارای ۳ فرزند را جامعه هدف این جشنواره ذکر کرد و گفت: در ۶ حوزه اسباب بازی، پوشاک، بهداشت، حمل و نقل، مراقبت از کودکان و مبلمان و ایمنی فعال خواهیم ود و طراحان باید در این ۶ حوزه طرح‌های خود را ارال کنند.

دبیر جشنواره طراحی محصول کودک در خاتمه گفت: طراحان و متخصصان این حوزه تا ۱۵ تیرماه سال جاری می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه با آدرس www.idiran.ir ارسال کنند که داوری آثار ۲۰ تیرماه انجام شده و در ۳۰ تیرماه سالجاری آثار برگزیده معرفی و جوائزی به صاحبان طراحی‌ها و ایده‌های منتخب تقدیم خواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

ثبت نام