شما هنوز وارد نشده اید. ورود
Select Page

آیـــدیـــران برگزار می‌کند:

مسابقه سوغات فرهنگی زائر آستان قدس رضوی

طراحی محصولی کاربردی برای کودکان و نوجوانان

بخش ویژه جشنواره ملی بشری

طراحی محصولی کاربردی برای کودکان و نوجوانان

(نظیر وسایل شخصی یا مبلمان یا نوشت‌افزار)
دارای کارکرد سرگرمی یا کمک آموزشی (ارزش‌افزوده) علاوه بر قابلیت‌ کاربردی؛
برای فروش در بازار سوغات زائران حرم مطهر رضوی

کارکرد محصول چگونه باید باشد؟

محصول باید بخشی از نیازهای مخاطب به ابزارهای زندگی را تأمین کند و با بکاربردن ایده‌های مکمل موجب آموختن پیام یا ایجاد سرگرمی برای وی شود، تا در مؤانست بین کارکرد و عملکرد نوعی علاقه و ارتباط مستمر میان مخاطب و محصول ایجاد شود. علاوه بر این، لازم است تا محصول به عنوان یک سوغاتی زیارتی، به هر نحو مقتضی (فرم یا محتوا) هم‌ساز با پیام و به‌یاد‌آورنده خاطره زیارت باشد.

ابعاد و اندازه محصول چیست؟

محصول باید در اندازه‌ای باشد که به راحتی توسط فرد مسافر قابل جابجایی باشد و با سهولت از مبداء زیارتی به مقصد شهر اقامت زائر حمل شود.

مصرف‌کنندگان محصول چه کسانی هستند؟

گروه‌های مختلف سنی کودکان و نوجوانان از ۵ تا ۱۴ سال؛ اعم از دختر و پسر؛

نکات مهمی که باید رعایت کنید

s

  • محصولاتی که به صورت یک خانواده ارائه می‌شوند و دارای پیوست‌های هویتی می‌باشند، دارای امتیاز ویژه خواهند بود. به عنوان مثال مجموعه وسایل رومیزی و تحریری؛
  • انتظار می‌رود محصول در رقابت با کالاهای خارجی کودکان و نوجوانان که با کیفیت خوب و دارای جذابیت بصری هستند، رقابت کند.
  • استحکام و ماندگاری محصول در برابر صدمات ناشی از نحوه بهره‌برداری این گروه مخاطب، دارای امتیاز است.
  • بکارگیری استانداردهای زیست‌محیطی در روش تولید و مصالح محصول دارای امتیاز است.
  • الهام از سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج سنت‌های صحیح در کارکرد محصول، دارای امتیاز ویژه است.
  • محدودیتی برای قیمت نهایی محصول وجود ندارد و طبعا قیمت محصول در تناسب با کارآیی و ویژگی‌های مصالح و فناوری آن سنجیده می‌شود. هر چند غلبه اقشار متوسط جامعه زائران رضوی، رعایت شرایط مالی ایشان را توصیه می‌نماید.
  • محصول باید دارای استانداردهای رایج در بکارگیری مصالح و رعایت ایمنی برای کودکان و نوجوانان باشد.
  • محصول باید دارای شاخص‌های ظاهری کافی در اطلاق آن به عنوان سوغات زیارتی باشد.
  • محصول باید دارای طرح بسته‌بندی متناسب، زیبا و مستحکم برای حمل و نقل توسط مسافر باشد. طبعا بکارگیری بسته‌بندی کاربردی دارای امتیاز ویژه است.

جایزه نفر سوم

۲٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر دوم

۴٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر اول

۶٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر اول

۶٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر سوم

۲٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر دوم

۴٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر اول

۶٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر دوم

۴٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

جایزه نفر سوم

۲٫۰۰۰٫۰۰۰تومان

تجاری سازی ایده‌ی خود را دنبال کنید

محصولات برگزیده‌ای که متناسب با نیازهای شناسایی‌شده در بازار سوغات زائر باشند، با حمایت آستان قدس رضوی تولید خواهند شد.

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Share This