شما هنوز وارد نشده اید. ورود
Select Page

بلال پز

نام طرح :  بلال پز

نام طراح : وحیده فرشی

کد : ۷۸۴۶

امروزه پیشرفت روز افزون تکنولوژی پخت و افزایش تنوع خوراکی ها و جذابیت در نحوه ارائه آنها، باعث شده است استقبال مردم از خوراکی هایی که با روش های سنتی تولید و عرضه میشوند کاهش پیدا کند. با وجود انواع مختلف غذا و خوراکی تنوع انتخاب زیاد است و مردم میتوانند خوردنی دلخواه با مزاج و سلیقه خود را بدون محدودیت انتخاب کنند. در این میان خوراکی های سنتی اگر نتوانند با فست فود های خوشمزه و جذاب رقابت کنند به تدریج از میان خواهند رفت و با نابودی آنها فرهنگ غذای خاص یک جامعه تهدید میشود. از آنجایی که خوراکی های مانند بلال کبابی وعده غذایی به حساب نمی آیند و بیشتر به عنوان میان وعده خورده میشوند و یا میتوان گفت اغلب مردم این قبیل خوراکی ها را به صورت تفننی و تفریحی خریداری میکنند یعنی خریدار بدون برنامه قبلی و به صورت لحظه ای و با توجه به احساس مثبتی که از محرک های محل خرید دارد اقدام به خرید میکند و در اکثر مواقع قصد قبلی برای خرید نداشته است. بسیاری اوقات پیش می آید که در یک فضای تفریحی یا در راه برگشت به خانه با دیدن بساط بلال فروش یا گاری لبو و باقالی، هوس خریدن این خوراکی هارا میکنیم. با توجه به این مساله میتوان با تقویت محرک های محل خرید، رغبت خرید را در مشتری افزایش داده و با به روز کردن روش پخت و ارایه این محصول ضمن افزایش سود فروش این افراد به حفظ خوراکی های سنتی خیابانی کمک رساند.