انتخاب برگه

موسسه طراحان صنعتی ایرانیان

10 + 3 =

 همین حالا با ما تماس بگیرید!

 هر سوالی که دارید، ما از کمک کردن خوشحال می شویم!

امروزه، پیشرفت در صنایع مختلف مرهون وجود طراحان صنعتی در تمامی مراحل از طراحی تا ساخت می‌باشد. از اولین لحظات ایده پردازی تا آخرین مرحله تولید همراهی طراحان صنعتی امری اجتناب‌ناپذیر گشته و موفقیت در عرصه‌های مختلف تولیدی وابسته به حضور و دخالت آنان است. گستره وسیع و زمینه‌های گوناگون تخصص باعث گشته تا طراحی صنعتی به عنوان یک مهره کلیدی وعضوی مهم از خانواده صنعت به شمار آید.

از حیث تنوع موضوعات درگیر می‌توان به جرئت گفت تمامی صنایع از صنایع غذایی تا صنایع فضایی از صنایع پتروشیمی تا صنایع نساجی ،خودروسازی ، کشتی‌سازی ، همه و همه جز دسته‌بندی‌های موضوعی این رشته است.  همچنین نگاه مفهومی به صنایع ، نوع دیگری از حضور طراحی صنعتی را طلب کرده است. بسته‌بندی، تبلیغات، فروش، بازاریابی،حمل و نقل و …از تخصص‌های یک طراح صنعتی است همه اینها به روی هم چهره یک طراح صنعتی را نمایان می‌کند.

 موسسه طراحان صنعتی ایرانیان  با هدف ارتباط سازی هرچه بیشتر بین صنعت و دانشگاه و در جهت رشد و اعتلای رشته طراحی صنعتی بمنظور خدمت مفیدتر به صنعت مملکت بنا نهاده شده است. با توجه به پتانسیل بسیار زیاد نهفته در مجامع علمی این مرز و بوم و نیز شور و اشتیاق دانشجویان برای رشدعلمی و انجام پروژه های صنعتی و کسب مهارتهای زیادتر و تجربیات سودمندتر، موسسه طراحان صنعتی ایرانیان در سال 1386  تاسیس گردید تا با ارتباط سازی بین این دو رکن علمی و عملی باعث سرافرازی و افتخار کشور عزیزمان گردد.

موسسه طراحان صنعتی ایرانیان در سال 93 تصمیم به راه اندازی اولین مسابقات جامع طراحی صنعتی در حوزه های مختلف صنعت گرفت و این مسابقات با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به فعالیت نمود تا با عنایات حق تعالی بتواند قدمی در جهت اعتلای میهن اسلامی عزیزمان بردارد.

سخنی با دوستان

شاید شرکت کردن در مسابقات طراحی صنعتی، شیوه ای متداول و مرسوم در دنیای صنعتی برای شناختن طراحان نخبه و نخبه های طراحی باشد ولی این شیوه مرسوم در کشور ما و با شرایط فعلی ضرورتی غیر قابل انکار است. پس از گذشت سالها از تاسیس رشته طراحی صنعتی، هنوز این رشته مهم و موثر در صنعت، بدون متولی و صنف و سندیکا و انجمن و نظام و ….  رها شده و هنوز که هنوزه ما بعنوان طراحان صنعتی نتوانسته ایم برای خود جایگاهی درست کنیم. بایستی یه این حقیقت معترف باشیم که “از ماست که بر ماست“.

خودمانیم که می توانیم برای این صنف جایگاه سازی کنیم ویا نه، با حساسیت ها و حسادتها نه تنها فرصت سازی نکنیم که موقعیت سوزی نماییم.  امروزه، جامعه صنعتی ما، بیشتر از هر زمان دیگر با شعار “تولید ملی” و “خرید محصولات داخلی” به ما روی آورده است و حیف است که ما نتوانیم با انبوه ایده ها آنرا سیراب سازیم و حالا که می توانیم با هم، برای رشته مان دست به قدرت نمایی بزنیم، آنرا تبدیل به نشانه ضعف نماییم. حال که این مرز و بوم به تخصص ما نیاز دارد و ما خود میدانیم که چه میتوانیم بنماییم، مانور پرشکوه طراحان صنعتی را در قالب مسابقات سالیانه به نمایش منیّت ها تبدیل کنیم و آنرا تخریب نماییم. شهید مطهری در کتاب حق و باطل جملاتی به این مضمون نوشته‌اند: از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که: “چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی به او سنگ نمی‌زند… اما وقتی به راه افتاد سنگباران می‌شود…. این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم دیدم، این‏ قانون کلی زندگی ماست که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است، تا ساکت است مورد تعظیم است… اما همین‌که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‏کند، بلکه‏ سنگ است که به طرف او پرتاب می‏شود و این نشانه یک جامعه مرده است. ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که: متکلم هستند نه‏ ساکت، متحرکند نه ساکن، باخبرترند نه بی‏خبرتر.”

به امید روزی که جامعه طراحان صنعتی زنده تر از هر زمان، برای پیشرفت کشور عزیزمان، دست به دست هم دهند.ان شاء الله

نکاتی درباره درگاه اینترنتی idiran.ir

این سامانه متعلق به موسسه طراحان صنعتی شکوه ایرانیان به شماره ثبت ۲۱۳۸۹ است و کلیه حقوق قانونی و رسمی مسابقات جامع طراحی صنعتی آیدران و سامانه اینترنتی idiran.ir متعلق به این موسسه می باشد.

در این درگاه شرگت گنندگان در مسابقه می توانند با پرداخت هزینه مشارکت در آیدیران و یا استفاده از روش های دریافت کوپن رایگان  آثار خود را یرای شرکت در مسابقه همان سال ارسال کنند. لیست هزینه های مربوط به شرکت کنندگان را از اینجا ببینید. اما توجه داشته باشید که مورد تاکید است که هزینه دریافتی برای ارسال طرحها حق عضویت شما در مسابقات طراحی صنعتی آیدیران است و هزینه های مربوط به جوایز صرفا از منبع حامیان آیدیران تامین می شود. لذا شرکت در این مسابقات و هزینه دریافتی از شما مربوط به خدمات تخصصی داوری است که به شما ارایه می شود و طی آن چه در مسابقه برنده شوید و یا نشوید نظرات تخصصی داوران برای طرح خود را دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است با توجه به خودکار بودن مراحل انجام کار، تمامی فعالیت به صورت کاملا روشن و شفاف صورت می گیرد و با نظارت دقیق فنی آیدیران خطای انسانی احتمالی نیز پیش بینی و رفع می گردد و در نهایت برای پرداخت شما فاکتور صادر خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکلی در مراحل کاربری این درگاه لطفا با ما در میان بگذارید. “ارتباط با ما”

 

این را به اشتراک بگذارید

ثبت نام